Min födelsedag och första semesterveckan

Jag vill inleda det här inlägget med att skriva att jag är tacksam. Jag är tacksam över min familj, mina vänner, kollegor och alla människor omkring mig som ger mig bra energi. Jag tar er inte för givet, även om jag kan vara dålig på att höra av mig. Tack för en jättefin födelsedag!

Min födelsedag

Jag fyllde år i måndags men jag blev firad hela helgen. På lördagen hade jag blivit tillsagd av Niklas att inte planera något för att vi skulle göra något tillsammans. Jag var riktigt taggad på detta okända event! Han spelade fotboll på dagen och när han kom hem hade jag gjort mig i ordning och var redo för destination unknown. Jag skulle få gå på lokal, hade Niklas sagt. Han gjorde sig snabbt i ordning och jag fick sätta på mig ögonbindel (!?) när vi satte oss i bilen. Vi åkte runt, runt, runt till olika ställen tills jag virrade bort mig. Sen kom vi fram och jag fick kliva ur bilen och blev ledd upp i ett trapphus. Jag började misstänka att vi var hos min kompis Susanna men vi klev in i en lägenhet och jag fick ta av mig ögonbindeln. Vi var hos min kompis Carro och där stod dom!! Carro, Susanna, Jennifer och Felicia poppade den finaste skumpan vars flaska var klädd i regnbågens färger. UNDERBART! När vi skålat visade dom mig ut på Carros balle där min present stod. Vet ni vad det var? Det var precis vad jag önskat mig. EN CYKEL! Helt fantastisk och jag blev såklart överlycklig. Jag fick även sånadär doftpinnar från Rituals som luktar amazeballs. Efter detta tog vi oss ner till stan och jag blev bjuden på middag på Black Stone Steakhouse, restaurangen där du får steka ditt kött själv.

Summa summarum, kvällen var utan överdrift helt perfekt och jag är (återigen) såå tacksam.

Till en början satte jag på mig en svart klänning som jag köpt på rea på HM. Men jag ändrade mig och bytte byxor. Och det var nog lika bra för det är jag mest bekväm i!
Fina underbara. Vet inte vad Fille gör på denna 😀 ❤

Min cykel ❤

Sen kom måndagen den 31 juli, dagen då jag fyllde 26. Lätt ångestladdat men inte så farligt som jag trodde. Jag fick ännu en födelsedagspresent som jag önskat mig! Denna gång av min kära man (börjar vänja mig vid att kalla honom det nu). Ett par löpskor, New Balance Fresh Foam. Helt perfekta! Har redan använt dom flera gånger helt utan skavsår och andra obekvämligheter.

På kvällen bjöds det på persisk middag med min familj och en kär barndomsvän, Josefine. Även av min familj fick jag en massa fina saker jag önskat mig, massa lyxprodukter som jag snålat med att köpa själv på senaste. Även detta helt perfekt!!

New Balance Fresh Foam 1080 v7
Lyx!

Och nu när jag skrivit om min födelsedag har jag insett en grej. Vad jag är bortskämd! Jag tror och hoppas att jag är lika bra själv på att skämma bort min nära och kära. Men i år var jag extra bortskämd 😉

Första semesterveckan

Jaha då har mer än hälften av första semesterveckan gått. Fast det är inte riktigt första då jag tog en stödvecka sista veckan i juni också. Det känns skönt att ha kunnat chilla en hel vecka innan vi åker till Santorini. Nästa vecka åker vi och det ska bli helt galet skönt, spännande, vackert, roligt osv. Min svärmor tipsade om att hålla utkik på himlen när vi är på Santorini då det skulle bli meteorfall (rätta mig gärna om jag har fel) när vi är där. Santorini är ju känt för helt galet vackra solnedgångar så varför inte slå två flugor i en smäll.

När vi kommer hem igen börjar jag jobba igen dagen efter och just nu i skrivandets stund känns det faktiskt helt okey.

Fred och kärlek

 

Kommentera

