Vad jag varit up to och en liten to do-lista

Det har gått över en månad sedan jag skrev något här och det har varit lika bra då jag ändå inte haft något positivt att dela med mig utav. Men den senaste veckan har jag känt mig sugen på att skriva. Att skriva är för mig som att öppna en gammal surströmmingsburk som bara pyser ut rutten fiskånga efter att ha legat instängd i ett skafferi hur länge som helst. Åtminstone känns det så.

Som tidigare nämnt ska vi till Santorini i augusti och nu är det bara en månad kvar. Det ska bli så himla skönt! Jag tog dock en stöd-semestervecka förra veckan i väntan på lite längre semester i augusti.

Grövelsjön

Tillsammans med min familj åkte vi förra veckan till Grövelsjön, andra gången för i år. Det var sen tidigare i år planerat en familjesemester denna sommar men vi var till en början inne på Öland eller Gotland. Men det slutade med några dagar i Grövelsjön och det var faktiskt jätteskönt trots tråkigt väder (grått och blåsigt).

Att vara på toppen av fjället är nästintill magiskt. Jag blir liksom ett med naturen och och som min kära vän och kollega beskrev det; du blir religiös! Och det stämmer verkligen. Det behöver i mitt fall inte nödvändigtvis vara på toppen av ett fjäll med någonstans i naturen där energierna flödar, energierna som är så starka att dom nästan är synliga. Flummigt, jag vet men så känns det.

20170627_184158

20170627_141145

20170627_134545

Vänner och ny klädförvaring

Dagen efter vi kom hem från Grövelsjön drog jag till min kompis Susannas stuga tillsammans med Susanna, Jennifer och Emma. Vi grillade, drack massa gott, bastade och badade. Hörde ni? Jag badade! Första gången för i år och det var 17 grader om jag inte missminner mig. Dessutom fick vi alla en varsin spabehandling av Susanna ❤ Vi hade dessutom pyntat så vi gick all in kan jag säga. Tjoho!

20170629_184606

Under tiden jag var i stugan och ett par dagar efter hade min kära make tagit på sig ett nytt renoveringsprojekt. Jag har LÄNGE varit i behov av klädförvaring då den förvaring jag haft tidigare varit rätt kass, så jag hade ett tag planerat att riva ut dom gamla garderoberna och köpa en ny på Ikea. Sen tror jag Niklas kom med förslaget att han kunde göra en walk-in-closet av en gammal klädkammare vi har. Jag blev superglad samtidigt som jag fick lite ångest eftersom jag visste att jag inte hade lust för ett öre att hålla på med någon renovering. Niklas insisterade på att jag inte skulle hjälpa till för han ville göra det själv så det blev bra. Det kan jag förstå! Se bara på resultatet..

IMG_66541

Det är helt fantastiskt och jag är lyckligt lottad!
Fördelar med bra klädförvaring:

  • Lättare att hålla ordning
  • Lättare att få översikt av kläderna på morgonen när jag inte vet vad jag ska ha på mig
  • Bara helt jävla underbart lyxigt att ha ett ”helt rum” med alla mina kläder!

To do önske-lista

Här kommer en spontan liten lista på vad jag önskar göra den kommande framtiden.

  • Lära mig åka skateboard
  • Måla tavlor
  • Tatuera mig lite till
  • Göra om badrummen (skaffa badkar)
  • Lära mig mindfullness
  • Läsa om Alkemisten
  • Läsa Konsten att höra hjärtslag
  • Börja läsa böcker.  Vad mer borde jag läsa som kan ge mig en uppenbarelse? Tips mottages! Tips mottages även på hur jag finner ro till att läsa.
  • Börja på yoga
  • Hitta några polare att jamma med. Jag spelar ju gitarr lite löst och gillar att sjunga till det. Har kommit på att det vore kul att ha någon/några att jamma lite med.
  • Lära mig laga persisk mat så jag kan skryta om det på Instagram.

Listan kan bli hur lång som helst men eftersom jag skrev det som föll mig in just nu så avslutar jag här.

 

Kommentera

