Dagens sanning är dina känslor

Jag tror mig veta nästan allt jag behöver veta och lite till. När något ruckar på min vetskap är det lätt att tappa kontrollen. Om det är något jag som jag lärt mig om mig själv dom senaste åren är det att en av mina största svagheter är mitt kontrollbehov. Att inte veta. Sen kommer steg två; att acceptera att det är som det är och att JAG faktiskt för EN GÅNGS SKULL inte kan göra något. Att jag måste lämna ifrån mig. Att känna mig maktlös, att känna mig ensam trots att jag har världens bästa människor alldeles bakom mig.

Något jag insett också, är hur jävla viktigt det är få känna precis vad jag känner. Ingen kan säga något annat för känslorna är på riktigt, det är dom alltid! Känslor är det mest sanna faktum som existerar. Lika sant som evolutionen, om en tror på den.  Ingen har medvetet hämmat mina känslor förutom jag själv. Av exakt vilken anledning vet jag inte men jag vet att det inte är hälsosamt.

Att sedan försöka få livet att rulla på precis som vanligt har inte vanligt lätt. Jobb, vänner, familj, träning, JAG.

Bitterhet, ilska, besvikelse, förvirring, sorg, glädje, hopp, kärlek, oälskad, älskad, längtan, spontan, oro, ångest, lugn, harmoni eller ingenting. 

Årets lärdom -> Du måste få känna precis exakt vad du känner. Dom som känner dig kommer att förstå och ge dig tid.

 

Kommentera

