Min möhippa

Jag tänkte att jag skulle dela med mig av min möhippa då det var en helt fantastiskt underbar dag med dom allra bästa människorna omkring mig. Har aldrig känt mig så uppmärksammad och uppskattad som den dagen och jag är så tacksam över att ha så fina människor i mitt liv.

Möhippan ägde rum en vecka innan min födelsedag. Några veckor (?) innan detta så hände något mycket misstänksamt när jag var själv hemma. Trots detta så förknippade jag inte det med möhippan utan trodde att det var något helt annat. Jag stod i köket och skulle laga nån mat med hjälp av ett recept jag läste på Niklas iPad. Helt plötsligt plingar det till på messenger i den och jag ser att min kollega skriver något till Niklas. Jag förstod att det var någon typ av planering på gång men hade inte en tanke på att det kunde vara en möhippa. Tänkte födelsedag, resa, ja allt annat än möhippa.

Kidnappningen

Det var en fredag på jobbet och jag hade gjort mig extra fin. Hade tagit extra tid för sminket och hade till och med klänning på mig, det händer inte ofta på jobbet. Jag hann väl vara på jobbet i någon timme då det ringde någon på min privata telefon från okänt nummer.

– Hej! Är det Pantea? Jag står här nere på parkeringen och har råkat köra in i din bil. Kan du komma ner?

Det här var så skumt, tänkte jag men gick i alla fall ner för att se hur någon hade lyckats köra på min pyttelilla bil på en stor parkering med mycket få bilar. På vägen ner berättade jag för några kollegor vad som hänt och de hetsade mig att se till att personen i fråga inte kommer undan med det.

När jag närmar mig parkeringen ser jag en kille i mc dräkt som står och väntar på mig. Jag kunde inte sluta grubbla över hur han hade lyckats köra in i min lilla bil med en mc? Ju närmare jag kom, desto mer kände jag igen honom.
Jag såg vem det var, det var min kompis storebror. Har träffat honom en gång tidigare så var väldigt osäker på om han skulle känna igen mig. Så himla pinsamt! Han verkade inte känna igen mig så jag spelade med.

– Hej! Det var jag som råkade köra på dig, sa han medan han gjorde en gest åt mig ”kom och titta här”.

Jag följde efter honom och han visade in mig på andra sidan av min bil så jag hade honom bakom mig. PLÖTSLIGT tar han tag i min axlar och säger:

– Du är kidnappad!

VA, tänkte jag och trodde för en hel sekund att jag på riktigt var kidnappad. Sen slog det mig! 1+1 blev två och den lyckan jag kände då var helt fantastisk! Jag var sååå taggad på vad som skulle ske. Jag sprang hela vägen upp på jobbet, avslutade det jag gjorde, och gjorde mig i ordning för att åka med på hans mc.

Bemötandet

Vi åkte småvägar från Falun till Borlänge och när vi kom till Bomsarvet förstod jag vart vi var på väg. Hem till Jennifer som var en av mina brudtärnor. Kidnapparen åkte vidare och jag klev in i huset där jag möttes av en spänd stämning som smittade av sig. Jag gick ut på altanen och där stod dom! Alla fantastiska som jag fick spendera min dag med. ❤

Jag fick ett glas skumpa och vi skålade lite och jag tog en macka. Stämningen var underbar och för att inte tala om VÄDRET!!! Tror det var typ den varmaste dagen sommaren 2016.

Jag fick förbereda mig för okänd aktivitet genom att ta bort smink och raka mig. Skulle vi på spa, ska jag göra nåt pinstamt på stan? Tankarna flödade.

Färden

Efter samlingen hos Jennifer skulle vi till okänd destination. Dom hade lånat min kompis pappas 50-talsbuss som de pyntat och i den skulle vi färdas. Bussen och fylld med alkohol och fantastiska människor. Musiken spelade och vi hade så himla kul! Jag var så lycklig över att få denna dag tillsammans med dom. När vi närmade oss fick jag klä på mig baddräkt och en kjol samt en ögonbindel. Dock hade jag redan sett att vi var i Leksand och min första tanke var Leksand Strand eftersom jag var där året innan med en vän och hennes familj. Inte en tanke på att vi skulle till LEKSAND SOMMARLAND 😀

Resten av dagen

Dagen spenderades på Leksand Sommarland med massa lekar och mat. Vädret var helt underbart och vattnet var så skönt. Det var såååååå roligt!

När vi åt lunch berättade jag hur jag lärt känna alla som var med och vi njöt av varandras sällskap.

Efter Sommarland åkte vi hem till Felicias pappa där de har stor uteplats med grill pool och allt annat man behöver för en lyckad kväll. Kvällen var fylld med roliga aktiviteter och mat. Alltså den här dagen… Har inga ord.

Det bästa med min möhippa..

Var hur ovetandes jag var under hela processen. Jag är ju lite av ett control-freak men den här dagen släppte jag loss. Mina fina vänner hade ordnat ALLT och dagen var helt perfekt. TACK TILL ER ❤

Fler bilder finns under hashtaggen #panteashippa och där ser du även bilder på hur jag såg ut på Sommarland. Ska försöka ragga till mig fler bilder från denna fantastiska dag då vet jag att det fanns en Gopro med på Leksands Sommarland 😉

Min arrival typ kl 9-10 någon gång.
Kommentera

