Ljusare dagar och lite åldersnoja 

Så himla skönt att våra dagar börjar bli märkbart längre! Det var ljust vid 18 igår kväll och det är ljust på morgonen när jag kliver upp vid 06. Helt fantastiskt! Jag hoppas att sommaren blir solig och varm, främst solig.

I sommar fyller jag 26. Helt ärligt så har jag lite ångest över att vara närmare 30 än 20. Jag är ju lite utav en 25-åring i en 40-årings kropp idag. Lägger mig absolut senast 22 på vardagar och sommar innan utröstningen på idol på fredagar. Så egentligen borde jag väl kanske bli mer bekväm ju äldre jag blir men jag får lite ångest. Det känns som att glansdagarna är förbi och nu är det hög tid att satsa på karriär och familj. Jag vill ha allt det där men det känns som ett så stort steg från 25 till 26. Jag vet inte om jag är redo. Man har ju märkt att ju äldre man blir desto fler och allvarligare blir livets problem och utmaningar. Så enligt boken hittills blir det bara värre och värre ju äldre jag blir. Eller? När man nämner att man har åldersnoja så fnyser dom flesta som är lite äldre än en själv. ”Du har ingen aning om hur mycket tid och möjligheter du har”.

Jag jobbar på att bli bättre på att leva i nuet. Skulle behöva en kurs i mindfullness eller nåt. Jag har köpt träningskort på Friskis så jag ska faktiskt prova på yoga har jag tänkt. Men det blir när det blir.

En dag i taget.

Kommentera

