Jag älskar att vara ute i naturen!

Någon sorts ny och positiv energi infinner sig när jag får vara ute i naturen och speciellt när solen skiner. I dom stunderna känner jag en ära att få stå på marken med jorden under fötterna och känna solens värme mot min hud. Den har ju trots allt varit väldigt frånvarande de senaste månaderna… Därför vill jag få ut så mycket jag kan av detta under helgerna när jag har lite mer energi och tid att göra saker.

Fredag

I fredags firade vi min lillasyster som fyller 21 (!?). Vi åt mat och umgicks och det var jättetrevligt vilket gör mig tacksam över att ha en familj som alltid försöker att hålla ihop ❤
Det där med familjen är väldigt viktigt för mig och det vet dom som känner mig!

Mitt face på fredagen.
Mitt face på fredagen.

Lördag

I lördags var jag ut på promenad med min gamla vän Nora. Henne har jag känt sedan jag var kanske 10 och vi har fortfarande kontakt även fast vi gick lite olika vägar ett tag. Jag är glad över att kunna hålla kontakten med personer vars umgänge är givande för mig. Vi ses ju inte särskilt ofta (för att bo 0,5 km ifrån varandra) men den tiden vi har med varandra är alltid värdefull. Jag skulle säga att jag har ganska många nära vänner och den ena är mycket olik den andra, var och en av dom har olika egenskaper som jag älskar och utnyttjar haha. Nora är en väldigt jordnära person som tänker och agerar väldigt logiskt och är därför en bra rådgivande vän. Hon är också en sån jag kan ha djupa psykologiska diskussioner med vilket jag tycker om.

Senare under promenaden, som även denna gång var i Bysjön, kom pappa och mötte upp oss.

På kvällen åt vi middag och spelade spel med min kompis Caroline (som var den bästa toast madame man kan tänka sig på vårt bröllop) och Niklas kompis Jonas, aka Jonken.

Pappa på sjön.
Pappa på sjön.

Söndag

Ännu en dag i naturen. Jag, pappa och min syster åkte till Hovgården och gick upp för Hovgårdsklack. En kort men mycket intensiv skogspromenad då det lutar rätt rejält. Fint väder idag också och min kropp har passat på att suga i sig vitamin D.

wp-1488121275675.jpg

 

…och så en random bild från veckan –>

wp-1488121321270.jpg

Kommentera

