Next stop: Grövelsjön

I fredags betalade vi hyran för stugan som vi har bokat i Grövelsjön- det är alltså klart nu att vi åker dit helgen vecka 9. Ska bli så förbannat skönt att åka bort en helg och dessutom kunna ta med Stella. Stugan hyr vi av ett par bekanta som också har hund, så därför är det ok att ta med henne, annars brukar det vara djurfria stugor. Björnliden heter det dit vi ska och man kan fiska (pimpla), vandra, åka skidor och säkert massa mer! Om du vill kan du kolla in deras Facebook-sida där det finns bilder på stugan osv. Börjar få lite panik över att jag inte åker skidor då det känns som det hade varit optimalt att göra där.. Är också lite fundersam över hur Stella kommer reagera över alla renar som vi förmodligen kommer möta men det visar sig 🙂 Kommer inte ha henne lös, utan tar med en lång lina som jag har som koppel. funderar även på att köpa ett bälte till mig där jag kan koppla linan. Typ nåt sånt här: https://www.baggen.se/

Nån som har nåt tips på vad mer man kan göra i Grövelsjön? Finns det någon vandringsled man kan gå trots all snö?? Eller är det bara längdskidor som gäller?

Några bilder från den gångna veckan

Mina nya skor in action! Skjortan som är en favorit fyndade jag på HM för 50 kr :O
Mina nya skor in action! Skjortan som är en favorit fyndade jag på HM för 50 kr :O
En alldeles underbar dessert från ett restaurangbesök i veckan.
En alldeles underbar dessert från ett restaurangbesök i veckan.
Detta är något som alltid går hem hos mig och Niklas. Plockmat. Den svarta sörjan i skålen är olivolja kryddor och balsamico- perfekt att doppa brödet i!
Detta är något som alltid går hem hos mig och Niklas. Plockmat. Den svarta sörjan i skålen är olivolja kryddor och balsamico- perfekt att doppa brödet i!

 

Kommentera

