En liten avstickare

Dags att stänga av verkligheten och komma bort från vardagen känner jag. Så idag bokade jag en liten resa spontant för att göra en liten avstickare i vardagen. Innan helgen blir bokningen helt klar så efter det ska jag avslöja vart jag/vi ska 😉

Helgen

Helgen gick som vanligt alldeles för snabbt!

Fredag

Vi var bortbjudna till Niklas pappa på middag där det serverades ”Forssa-planka”, ungefär som tapas. Jättegott och trevligt. Dock som vanligt på fredagarna blir jag ofta trött tidigt så vi var hemma innan 22 och strax därefter låg jag i säng!

Lördag

Jag och mina bästa vänner och brudtärnor, Susanna och Jennifer, umgås mycket men nu var det längesen vi umgicks alla tre en heldag. I lördags sågs vi tidigt på dagen och tog en långpromenad i Bergebo, skogen vid Jennifer, för att sedan på kvällen ses igen och laga mat. Vi gjorde egna vårullar och Pad Thai, allt vegetariskt och supergott!! Efter maten och ett par glas vin tog vi en vända ner på stan för att ta något att dricka. Så himla mysigt att umgås med dom bästa! Jag tål ju inte alkohol överhuvudtaget längre så det blir oftast väldigt lugnt för mig. Alltså inte av den anledning att jag blir för full utan BAKFULL. Herre min skapare vad jag blir bakfull på lite…

Vårullarna friterade vi själva fritös och för att bli helt säkra på att vi skulle bli mätta slog vi till med lite Pad Thai :)
Vårullarna friterade vi själva fritös och för att bli helt säkra på att vi skulle bli mätta slog vi till med lite Pad Thai 🙂

Söndag

Alltså vilket fantastiskt väder vi hade i Söndags. Det är såna här stunder man känner att man lever och blir ett med naturen! (Laaame men sant!)

Jag, Niklas och Stella tog en tur till Bysjön och gick en fantastisk promenad i solen.

Niklas och Stella.

Niklas och Stella.

På sjön.

 

Kommentera

