Helgen osv

Ännu en efterlängtad helg är nu över och jag laddar inför en ny vecka med nya möjligheter (klyschigt men sant)!

I fredags, vad gjorde jag i fredags? Jo min syster Sara vara hemma över helgen så vi lagade mat och umgicks på kvällen vilket var mysigt.

Bio och date

På lördagen var Niklas på pimpeltävling så jag hade större delen av dagen för mig själv. Började med en kanonfrulle för att sen ta en promenad med djuret och umgås med lite vänner.

Min frukost.
Min frukost.

Det hade tidigare visat sig att Niklas hade ett par biobiljetter som går ut i datum snart så vi hade bestämt att ha en date-night denna lördagkväll. Efterlängtat då vi inte ”går ut” särskilt ofta. Vi käkade middag hemma men gick ner tidigare på stan och tog en fantastiskt god charkbricka på den mysiga restaurangen Lilla Parken. Alltså en charkbricka, att en så enkel grej kan vara så god och uppskattad med en öl. Det är så svårt att hitta såna här restauranger (i Borlänge) nuförtiden. Bara nånstans man kan chilla och dela på en charkbricka liksom.

Niklas och charkbrickan.
Niklas och charkbrickan.
Mm, det vattnas i munnen. Ostar, salami, oliver...
Mm, det vattnas i munnen. Ostar, salami, oliver…

Efter Lilla Parken gick vi på bio och såg filmen Split. En thriller med mycket bra skådespelare och spännande handling. Jag gillade den medan Niklas var lite mer skeptisk, men vi båda var underhållade! Efter bion hade vi tänkt gå ut och ta en öl men vi gick förbi bar efter bar ( Vi har typ tre uteställen i Borlänge) och jag tror varken jag eller Niklas var särskilt sugen så vi gick hem och väl hemma gick The Wolf of Wall Street på SVT så det var ju nice. Men jag somnade rätt snart, hehe.

Rituals

Alltså jag har inte varit särskilt välbärgad de senaste månaderna.. Men det är ok för vi har investerat i välbehövda saker så som en rejäl bil och renovering. Dock hade jag tidigt denna månad bestämt att när lön kommer ska jag åka och köpa mig en parfym för det har jag inte haft sen min favorit Lancome La Vie Belle tog slut. Eller jag har väl haft nån ströparfym men inget jag trivs med.. Har även haft Dolce Gabbanas The One som också sedan en tid tagit slut. Jag tror, om jag inte missminner mig, att jag fått båda de parfymerna av en av mina bästa vänner, Susanna, som är skönhetsexpert.

Jag har sedan några veckor bestämt mig för att köpa min parfym på Rituals. Dels för att deras parfymer luktar gott och lite annorlunda men också för att deras produkter är för det mesta veganska och CF (cruelty free), det vill säga icke djurtestade. Man kan tycka att jag är töntigt men jag har börjat handla skönhetsprodukter mer medvetet då jag inte vill stödja djurtester.

Väl på rituals hade jag så himla svårt att bestämma mig så det blev fyra (!) olika parfymer. Så nu ska jag testa alla och se vilken jag gillar bäst.

Det räckte inte med ett tre-pack. Var tvungen att köpa en till hehe.
Det räckte inte med ett tre-pack. Var tvungen att köpa en till hehe.

 

Kommentera

