Sista lediga dagen

Wow vilken jul jag har haft! Bästa julafton på säkert 15 år. Och vad var så speciellt denna gång? Den var avslappnad. Inga super-presenter och ingen super-stress. Jag bara chillade och åt heeeela dagen. Och umgicks med dom som betyder mest.

Niklas var jultomte för tre olika familjer över jul. Så himla kul!
Niklas var jultomte för tre olika familjer över jul. Så himla kul!
Stella var också jultomte.
Stella var också jultomte.

Julfest på jobbet

Förra veckan i tisdags hade vi julfest på jobbet. Jag bestämde mig för att vara nykter. Så himla skönt att bara kunna köra hem när festen var slut. Jag hade i alla fall jätteroligt! Våra kollegor Kicki och Elin hade arrangerat hela festen och dom hade gjort det riktigt bra! Det bästa på festen var när vi körde lekarna.

Innan festen hade alla fått svara på tre frågor. Mina svar i parenteserna.

  1. Favoritbok eller favoritlåt (All along the watchtower – Jimi Hendrix)
  2. Vilket djur skulle vara om du vore ett djur? (Örn)
  3. Vilket land skulle du vilja bo i? (Vill inte flytta från Sverige men om jag måste så kanske Spanien)

Sen skulle vi då i lag para ihop alla svar med alla kollegorna. Det var jättekul! Man tror ju att man inte är fördomsfull… Men det är vi alla tyvärr!

Min outfit på julfesten.
Min outfit på julfesten.
Mitt hår och min make up på julfesten.
Mitt hår och min make up på julfesten.

Renovering

Idag är sista dagen på min ledighet men Niklas är ledig hela veckan. Han har bestämt sig för att renovera hallen. Och det tackar man ju INTE nej till! Jag är tyvärr inte så behjälplig men jag bidrar med att hålla rent, fixa mat och städa när renoveringen är klar. Detta ska göras:

  • Fondvägg (se tapet här)
  • Måla resten av väggarna vita. Måla trappen vit.
  • Lägga på trappmattor i form av halvmånar.

Det kommer bli så jääämra bra när det är klart! Egentligen behöver vi lägga golv i hela huset också men det blir ett senare projekt då jag önska mig dyra golv (hehe).

Före och efter bilder kommer!!

Renovering av trappa.
Renovering av trappa.
Kommentera

