Julstämning 

Sablar vilken julstämning jag haft i helgen. Igår kväll fick jag ett ryck som ledde till att jag och Niklas rullade köttbullar och griljerad skinka i ett par timmar. Resultatet blev en fantastiskt fin julmacka sådär på kvällskvisten runt 22 tiden. 

Till och med rödbetssalladen var hemgjord. Den innehåller:

  • Kokta skivade rödbetor
  • Turkisk yoghurt
  • Majonnäs
  • Salt och peppar

Och inte nog med det. Idag fick jag ännu ett ryck och gjorde Rocky Road. Det kan vara det bästa jag gjort i bakväg. 

Jag hittade det här receptet som jag modifierade till detta:

  • 600 gram marabou 70% varav 200g salty pecan. 
  • Dumlekola var slut typ överallt så det blev Dumle snacks. Skillnaden är att snacksen är krispiga. 
  • Salta jordnötter 
  • Mini marshmallows 

Allt detta smältes ihop till en enda röra.

Som sedan breddes ut på en plåt för att stelna. 

När det stelnat skar jag dom i olika stora bitar och stoppa in i kylen. Fy farao vad gott det blev!!!

Så himla enkelt och såååå gott! 

Nu ska jag fortsätta kolla The Vampire Diaries och sen lägga mig.  Jag såg ett par avsnitt när det började sändas för kanske 8 år sen men följde det inte riktigt. Nu när Niklas har jobbat borta i veckorna är jag desperat efter serier att följa och näst på tur blev tvd. 

Kommentera

