Meditation

Jag kom nyss kommit hem från meditation hos min svärmor Rosie. Temat för meditationen var stenar och vi fick med oss en varsin sten hem. 

Den blågröna stenen följde med mig hem idag. Den genomskinliga har jag fått av henne förr.

Meditationen börjar med att vi blundar och slappnar av. Rosie som leder den berättar en slags saga som vi får föreställa oss under tiden. När vi vaknar upp får vi berätta vad som kommit till oss under meditationen. Vem vi träffat, vad vi sett osv. Sedan får vi dra ett varsitt tarotkort. Jag fick ärkeängeln Michael och kortet hette ”The wheel”. Enligt beskrivningen är det goda saker på gång i mitt liv. Kanske en överraskning. Det är tid för mig att påbörja nya saker, stora eller små. Spännande.. 

Vi pratade även om moder jord och hur planeten behandlas idag. 

Rosie har hållt på med meditationer och andra spirituella saker länge. Du kan läsa mer om henne i hennes blogg Rosie talar.

Såhär fint hade Rosie lagt upp stenar och en symbol för moder jord i mitten.

Innan jag gick fick jag ta med mig Niklas bok ”Det spökar i Borlänge” som jag nämnt i ett tidigare inlägg. 

Det spökar i Borlänge.

Nu ska jag packa träningsväskan till imorn bitti så jag inte har nån ursäkt  och sen ska jag faktiskt sova. (Lägger mig sällan efter 22 på vardagar haha). 

Sov gott!

One Reply to “Meditation”

Kommentera

