Creepypodden

Måste fortsätta lite på temat skräck. 

Jag följer ju även Creepypodden. Det är en podcast ledd av journalisten Jack Werner. I podden berättar Jack gamla och nya spökhistorier. Det är för det mesta lyssnarhistorier som skickas in och läses av Jack själv eller någon annan i hans team. Typ Ludvig Josefsson som har den bästa berättarrösten ever. 

Ett av mina favoritavsnitt heter En skogsvakts berättelser och handlar om en skogsvakt som berättar om märkliga upplevelser i skogen under arbetspass. 

Varje gång  jag slår på Creepypodden är det som att jag sluter ögonen och går in i en sagovärld där vad som helst kan hända. Den är så bra gjord och dom är så duktiga på att berätta. Om jag lyssnar på kvällen när jag ska sova kan jag bli så skrämd att jag inte somnar på ett tag. 

Om du gillar resande nackhår och pirr i magen så ska du prova att lyssna på Creepypodden med Jack Werner

Kommentera

