Skräck

Ju äldre jag blir, desto mer lär jag mig om mig själv. Exempelvis har jag på senare tid lärt mig att jag älskar att bli rädd. Eller ja, det är mer någon slags hat – kärlek kring det. Trots att jag blir livrädd älskar jag att se skräckfilmer.Men det händer också ofta att jag slår på en skräckfilm och sen några minuter in bestämmer mig för att jag inte klarar av det, haha! 

För någon vecka sen upptäckte en, för mig, ny serie på Netflix. Den heter American Horror Story och är ren skräck rakt  igenom. Järnspikar vad bra den är. Jag har nyss börjat på säsong två och ser fram emot nästa avsnitt. De olika säsongerna är fristående ifrån varandra så det är en ny story nu i säsong två. 

För den som gillar skräck, kolla upp American Horror Story!

En annan grej jag fick för mig för ett par veckor sedan var att jag ville åka Det Spökar i Borlänge- rundan*. Det var läskigt när man liten i alla fall. Hade dock inte den skivan så det slutade med en biltur till Säters gamla mentalsjukhus. Snacka om vad mycket historia som ligger bakom ”Den fasta paviljongen”. Jag vågade såklart inte kliva ur bilen och titta in men jag googlade bilder och fick se det här blogginlägget med fakta och bilder. Kolla om du vågar.. 

*Det spökar i Borlänge är en bok skriven av Eva Diffner. Boken berättar om olika ställen i Borlänge där det spökar. Det finns en ”ljud-skiva” som man kan lyssna på i bilen för att åka runt och se de olika ställena där det spökar. 

Känner rent spontant att det kan bli fler skräck-inlägg i bloggen. Hur kommer det sig att man gillar skräck? Att bli skrämd? 

Kommentera

